Duchenne Parent Project Espanya finança el projecte MOVIT Game coordinat pel grup BIOMEC

Duchenne Parent Project Espanya ha finançat el projecte MOVIT Game dirigit per Joan Lobo, Josep Maria Font i Daniela Tost des del Centre de Recerca en Enginyeria Biomèdica (CREB) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), i en col·laboració amb l'Hospital Sant Joan de Déu i l'Institut de Robòtica i Informàtica Industrial (CSIC-UPC).

El projecte té com a objectiu desenvolupar una plataforma interactiva de joc per promoure l'activitat física de persones amb Duchenne usant la cadira de rodes MOVIT. Aquesta cadira té com a fet diferenciador que el control de direcció i velocitat es realitza mitjançant el moviment cíclic dels braços, enlloc d'usar un joystick, el que contribueix a l'exercici físic del pacient. Aquest projecte el duran a terme Janet van der Graaf (estudiant de 4t curs d'Enginyeria Biomèdica), Aleix Ricou (estudiant de 4t curs d'Enginyeria en Tecnologies Industrials) que estan realitzant el seu Treball de Fi de Grau, i per un investigador recentment titulat en Enginyeria Aeronàutica, Oriol Alís. Cadascun d'ells té les seves pròpies motivacions, que ells mateixos ens expliquen:

Janet ens explica: "Com futura enginyera biomèdica, m'interessa portar la tecnologia, els nous avenços i innovacions a l'abast de la societat. Estic convençuda que amb aquest projecte serem capaços de donar una nova motivació als nens amb Duchenne i treballarem perquè sigui així".

Aleix ens diu: "Amb aquest projecte tinc l'oportunitat de portar la tecnologia i tot el que he pogut aprendre al llarg de la universitat a la realitat. Un projecte que té la intenció d'ajudar i entretenir a un col·lectiu invisibilitzat en la societat i en el món d'oci i temps lliure".

Finalment, Oriol diu: "Aquest projecte és una gran oportunitat per a mi, tant com a enginyer com afectat (distròfia muscular de Becker). Sempre he cregut que l'enginyeria està al servei de les persones, i aquest projecte pot contribuir a millorar la qualitat de vida als que estem en aquesta situació i les nostres famílies".