La professora Rosa Pàmies, nova referent UPC en el programa AquiSteam amb el lema Tots volem caminar!

Des del departament d'enginyeria mecànica són diverses les professores que participen en el programa AquiStem que vol atreure també el talent femení als estudis de tecnologia i enginyeria. El passat 11 de febrer, i coincidint amb el Dia Internacional de la Dona i la Noia en la Ciència, la professora Rosa Pàmies va impartir un taller amb el lema “Tots volem caminar” a estudiants de l’Escola Montserrat de Cornellà de Llobregat.

La Rosa va apropar a estudiants de 5è de primària part de la recerca que fa al grup BioMec, en concret els va mostrar les tècniques que utilitza al grup per facilitar que persones amb diversitat funcional puguin tornar a caminar.

Els nens i nenes van poder descobrir quin patró de la marxa tenen (supinador, pronador o neutre), veure perquè alguns d’ells superaven o no reptes (en funció dels seus paràmetres antropomètrics), i manipular dispositius ortopèdics i sensors biomecànics reals.

A més, gràcies a la feina del tècnic del departament Jordi Cervantes, els alumnes van poder manipular maquetes d'articulacions del cos humà, entendre quina força han de fer els músculs per aguantar un cert objecte, o veure què passa amb la columna vertebral quan la carreguem de manera desequilibrada.

Una bona manera d'apropar als més petits part del que fem al nostre departament.