Participació del professorat del DEM en el XV Congreso Iberoamericano de Ingeniería Mecánica (XV – CIBIM)

Els passats 22, 23 i 24 de novembre es va celebrar, a la Escuela Técnica Superior de Ingenieros Industriales de la Universidad Politécnica de Madrid, el XV Congreso Iberoamericano de Ingeniería Mecánica.

Els nostres companys Lluïsa Jordi, Rosa Pàmies i Enrique Zayas hi van assistir i van presentar cinc ponències relacionades amb els àmbits de la biomecànica, del disseny de màquines i de la innovació educativa. Aquestes ponències són el resultat de la feina realitzada entre membres i doctorands del departament, de la mateixa seu o no, i amb la col·laboració d’investigadors de la URV i metges de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus.

Ordenades alfabèticament, i per temàtica, són:

Biomecànica:

• Análisis de un nuevo método para el posicionado en el cuero cabelludo según el sistema 10-20, d’Albert Fabregat Sanjuan, Rosa Pàmies Vilà, Agnès Rigo Vidal i Vicenç Pascual Rubio.

• Cuantificación de errores de posicionado de electrodos electroencefalográficos, de Rosa Pàmies Vilà, Aina Ros Alsina, Albert Fabregat Sanjuan i Vicenç Pascual Rubio.

Disseny de màquines:

• Diseño y fabricación de un prototipo de una unidad extrusora assistida por pulsos de corriente para la impressión 3D de tintas cerámicas, d’Enrique Ernesto Zayas Figueras i Irene Buj Corral.

Innovació educativa:

• Diseño, fabricación y control del funcionamiento de un mecanismo de cruz de Malta de cuatro detenciones, d’Enrique Ernesto Zayas FiguerasHernán Alberto González Rojas, Amelia Emelina Nápoles Alberro i Antonio José Sánchez Egea.

• Recursos didácticos de pandemia: ¿innovación docente o espejismo?, de Lluïsa Jordi Nebot, Joan Puig Ortiz i Rosa Pàmies Vilà.