Un projecte del Departament d'Enginyeria Mecànica de l'EEBE al Programa Visiting Scholar d'OpenSim a Califòrnia

Gil Serrancolí, professor lector al Departament d’Enginyeria Mecànica participarà en el programa Visiting Scholar d'OpenSim que organitza el National Center for Simulation in Rehabilitation Research de la Universitat de Stanford (Califòrnia, EUA).

Gil Serrancolí, professor lector al Departament d’Enginyeria Mecànica i membre del Simulation and Movement Analysis Lab (SIMMA) de l´EEBE, participarà en el programa Visiting Scholar d'OpenSim (software de biomecànica) que organitza el National Center for Simulation in Rehabilitation Research de la Universitat de Stanford (Califòrnia, EUA).

Cada any, d’entre tots els projectes d’enginyeria computacional i biomecànica presentats a la convocatòria del programa, se n’escullen quatre per tal que els investigadors puguin anar a treballar a Stanford durant cinc setmanes i desenvolupar el projecte conjuntament amb l’equip del software de biomecànica OpenSim.

En aquesta ocasió, junt amb l’estudiant de doctorat Antoine Falisse (KU Leuven, Bèlgica), Gil treballarà en la integració de la diferenciació automàtica (algorítmica) en el software de simulació biomecànica OpenSim, amb la intenció de millorar la convergència de les optimitzacions i l’eficiència de les simulacions biomecàniques del moviment.

Antoine i Gil ja van participar al Developer's OpenSim Workshop el juliol de 2016, i al Virtual OpenSim Workshop l’octubre de 2016, on van aconseguir un Travel Award i el Technical Grand Prize respectivament.